ترجمه مقاله نگرش دانشجویان حسابداری نسبت به کامپیوتر،پذیرش دوره های سیستم های اطلاعاتی حسابداری

ترجمه مقاله نگرش دانشجویان حسابداری نسبت به کامپیوتر،پذیرش دوره های سیستم های اطلاعاتی حسابداری

چکیده:

هدف از مطالعه بررسی تاثیر نگرش دانشجویان نسبت به پذیرش دوره های AIS و روش های آموزشی استفاده شده در دوره های AIS است. نتایج مطالعه نشان می دهد که نگرش به کامپیوتر به طور قابل توجهی تحت تاثیر پذیرش دانشجویان در دوره های AIS است. با این حال سودمندی دوره های AIS تا به حال نفوذ مسیر داده شده ای نداشته است .همچنین نتایج این مطالعه نشان داده است که بسایری از روش های تدریس در دوره های AIS استفاده شده است. همراه با سخنرانی و نشان دادن ویدئو و مطالعات میدانی و یادگیری الکترونیکی و با استفاده از اینترنت بوده است.

کلمات کلیدی:درک سیستم اطلاعات در حسابداری،نگرش به AIS و کامپیوتر، استرس در استفاده از کامپیوتر ،میل به استفاده از کامپیوتر،درک سودمندی کامپیوتر از محل کار،درک اهمیت کامپیوتر در محل کار

۱-مقدمه:

تقاضا نسبت به مهارت در استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک حسابداری حرفه ای در کسب و کار امروزه خواستار زیادی دارد. از حسابداری انتظار می رود که استفاده کارشناسی IT داشته باشد.

به طور کلی هدف از این دوره،آماده سازی دانشجویان به صورت مفهومی و همچنین براساس تجزیه و تحلیل منطقی سیستم حسابداری بوده و عملا در ک اجرای سیستم و سطوح فیزیکی برای آنان است. در سطح مفهومی امید است که دامشجو می تواند خلاصه ای از AIS را توضیح دهد که شامل استفاده از نمودارهای فنیو مفهوم برنامه نویسی است. در سطح فیزیکی ،مدل مفهومی در یک فرم فیزیکی محقق می شود که از طریق ابزارهایی مانند صفحه گسترده بر پایگاه داده به طور کلی بوده و برخی از زبان های برنامه نویسی یال برخی از برنامه های مبتنی بر کامپیوتر از آن دسته هستند. توصیه شده است که نسبت به محتوای IT در حسابداری توسط کمیته انجمن حسابداری آمریکا (AAA) در سال ۱۹۸۷ ارائه شده است. در این توصیه یک روش برای آمزش AIS وجود دارد که در ۹ سطح فرموله شده استپس از نظریه عمل منطقی (۱۹۹۱)،نگرش تعیین کننده رفتار فرد است. نگرش ترکیبی از اعتماد و احساس فرد نسبت به یک شی و تمایل به یک عمل است که در رابط با آن موضوع می باشد. نگرش نسبت به کامپیوتر را می توان این گونه ارائه نمود که اعمال و احساس کلی به استفاده کامپیوتر می باشد. نگرش به کامپیوتر به طوزر کلی با استفاده از اضطراب و اعتماد به نفس و علاقه به ارزش ها ونگرش ها است. مطالعات در مورد رابطه بین نگرش نسبت به کامپیوتر و البته AISقبلا توسط موریس و دیگل در سال ۲۰۱۱ ارائه شده است. انها قبل و بعد از داشتن نگرش نسبت به کامپیوتر در دانش جویان دوره AIS را مطالعه نمودند. پایه و اساس مطالعه آنها این بوده است

خرید فایل