پاورپوینت رفتار مصرف کننده

پاورپوینت رفتار مصرف کننده

qمقدمه vبازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می شود. رفتار مصرف کننده شامل فرایند های روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از فعالیت های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد.q2) جستجوی اطلاعات v در این مرحله فرد به تجربیات پیشین خود رجوع میکند که این عمل را “کاوش درونی “می نامند. گاهی مصرف کننده برای کسب اطلاعات به”کاوش درونی”دست می زند این کاوش زمانی لازم است که تجربه و آگاهی گذشته کافی نباشد و خطر تصمیم گیری غلط وجود داشته باشد و هزینه جمع آوری اطلاعات نیز پایین باشد. —

qمنابع اطلاعات بیرونی یا خارجی عبارتند از: v- منابع شخصی، مانند بستگان و دوستانی که مورد اعتماد مصرف کننده هستند. v- منابع عمومی، مانند سازمان های قیمت گذاری محصولات و گزارش های مختلف سازمانهای دولتی. v- منابعی که بازاریاب بر آنها تسلط دارد، مانند دریافت اطلاعات از فروشندگان درباره تبلیغات، مسئولان فروش و جایگاه های فروش در فروشگاه ها.q3) ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید) vگردآوری و کاوش اطلاعات باعث می شود که مسأله مصرف کننده آشکارتر گردد و معیارهایی برای خریدار فراهم شود. معیار خرید برای مصرف کنندگان متفاوت است و شرکتها باید با مهمترین معیارهای مصرف کنندگان برای قضاوت درباره فرآورده ها و مارکهای آنها آشنا باشند. معیارها ممکن است عینی (مثل “کیفیت”) یا ذهنی(مثل “پرستیژ و وجهه اجتماعی”) باشد.

خرید فایل