پروژه آمار رابطه دروس تفهیمی و حفظی

با جداول فراوانی و نمودارهای دایره و میله ای …

خلاصه:

دانش آموزان معتقداند كسانی كه در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود در این پروژه سوالی كه مورد بررسی قرار گرفت این بود كه آیا ارتباطی بین دروس تفهیمی و دروس حفظی وجود دارد؟

جامعه آماری در این پروژه تمام دانش آموزانی بودند كه با دروس تفهیمی و دروس حفظی سرو كار داشتند.

نمونه آماری در این پروژه،دانش آموزانی بودند كه از طریق اعداد تصادفی از بین دانش آموزان مدارس شهرستان قوچان انتخاب شدند.سپس با استفاده محاسبات آماری بر روی پرسشنامه ای كه توسط دانش آموزان پر شده بود این پروژه انجام شد.

نتیجه تحقیق نشان داد كه ارتباط محسوسی بین دروس حفظی و دروس تفهیمی وجود دارد.

مقدمه:

اگر بخواهیم كلیه دروس را تقسیم نماییم، می توانیم آنها را به دو دسته ی حفظی و تفهیمی تقسیم كنیم در دسته دروس حفظی می توان زبان وادبیات فارسی، تاریخ،جغرافیا،تعلیمات دینی،علوم اجتماعی و عربی را نام برد .

برای گروه تفهیمی نیز می توان دروس ریاضیات ، فیزیك ، شیمی ، زبان خارجه و… را نام برد . دروس زبان و ادبیات فارسی را نمی توان به طور كامل در گروه دروس حفظی جای داد. …

جمع آوری داده ها:

جمع آوری داده ها از طریق پخش پرسشنامه بین ۷۲نفراز دانش آموزانی بودكه به طور تصادفی از دبیرستان شاهد انتخاب شده بودند.در این پرسشنامه سوالاتی در زمینه دروس تفهیمی و دروس حفظی بیان شده است همچنین در این پرسشنامه اسامی دانش آموزان خواسته نشده بود تا به سوالات باخیال راحتی پاسخ بدهند و پاسخ های آنها صادقانه باشد.

خرید فایل